tisdag 22 oktober 2013

MILEN, CHECK!

Det var snö på backen när jag vaknade idag. Utan frukost i mogen drog jag mig ner mot velodromen för att springa en mil på tid. Jag har aldrig sprungit en mil förut, och jag hoppades på att jag skulle ta mig runt på 1.20.
Vi sprang bort ca 2 km till en varvbana. på det varvet skulle vi springa 4 och ett halvt varv. Jag körde i min egen takt alla varv. Första varvet gick på 14.28 min.
Andra varvet fick jag lite problem med mjälten, men efter måånga djupa andetag och lite långsammare löpning släppte det. Varv två gick på 15.17.
När jag sprang ut på tredje varvet trodde jag faktiskt att jag skulle klara en hel mil utan att stanna! August sprang om mig efter ett tag på tredje varvet, jäklar vilken fart det var på honom! Tredje varvet sprang jag på 14.47 och det var jag förvånad, och glad av.
Efter tre och ett halvt varv stod Mackan och några andra som hade sprungit klart, och hejjade och då fick jag lite extra krafter och sprang det hela sista varvet på 13.48 (!!!!!)
Då var jag riktigt stolt och tog mig ann den sista biten.
I mål kom jag på tiden 61.58 och det är jag sjuukt nöjd med. En timme och en minut. 19 min snabbare än vad jag hade hoppats på.

Sen joggade/gick vi tillbaka till velodromen och jag fick ihop allt som allt 15.21 kilometer.

Just nu ligger jag i sängen och är lycklig över att jag klarade det. Imorgon är det dags för gym igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar