måndag 5 september 2016

Stigbyggare

Hejsan.

Känner mig fortsatt förkyld med mestadels täppt näsa, men så mycket halsont har jag inte längre som tur var. Detta har ju då resulterat till vilodag idag också, och även imorgon. Denna vecka var planerad till lugn vecka efter urladdningen på Bockstensturen i lördags och med det stora målet Långlopps SM på söndag. Hade dock inte planerat att vila pga förkylning, men jag är inte så speciellt orolig till att det inte kommer gå över. Det är ju trots allt 6 dagar kvar.

Förmiddagen idag bestod mestadels av att ligga i sängen och slappa och kolla igen världscupen från helgen, både herrarnas Downhill och herrarnas XCO. Därefter tog jag en sväng in till Sala för tt handla lite lunch innan jag begav mig ut på XCO slingan här i Ransta för att röja lite. När jag inte kan cykla så är stigbygge/röjning det näst bästa. Började med att röja bort lite ormbunkar som täckte en stor del av banan, så nu är det fritt fram att köra. Sedan gick jag bort till ett ställe där jag trodde det kunde bli grymt bra att bygga ett nytt parti på, på en liten rullstensås.

Såhär såg det ut från början, med originalstigen som går uppe på åsen.

Såhär såg det ut en timme senare...

Ytterligare 30 min senare var en fin nedfart på plats också.

Avslutet

Nedgången

 Riktigt nöjd!

Stället kunde inte vara mer perfekt och efter lite sågande och släpande av en stor stock var det bara att använda en spade och en hacka för att hacka loss grus och sten. det gick väldigt fort och blir nog riktigt bra. Första delen tog nog 1,5 timme att göra. Sedan var jag tvungen att såga och släpa en till stock för att göra avslutningen. Båda stockarna var runt 6-7 meter långa. Andra delen tog inte fullt lika lång tid utan var nog klar efter en timme. Är grymt nöjd med resultatet och kan inte bärga mig till jag kan testa det. (kanske imorgon?).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar