torsdag 5 januari 2017

Bra start på 2017

Hejsan!

Hittills har 2017 levererat bra dagar med bra träning. Blev ingen träning i söndags, men det gjorde inte så mycket då jag hellre tar en extra dag vila efter en förkylning än att snabba mig igång och få bakslag.

Så träningen började i måndags med en lång jobbpendning på 101kilometer. Det var rätt kallt ute när jag styrde mot Sala (-6) men blev lite mildare strax innan Heby. Sedan låg temperaturen mellan -4 och -2 resten, det var lagom. Körde via Varmsätra och Tärnaby innan jag svängde förbi hemma efter 63 kilometer för att hämta pendlingsryggsäcken och tog en bit att äta. Hade tid på mig så tog lite omvägar till Västerås. När jag kom till Ansta, strax innan Hökåsen började det bli riktigt slitigt och inte många kilometer senare kom väggen. Hade en slurp varm sportdryck kvar i min Klean Kanteen termos (som för övrigt håller värmen riktigt bra och får plats i ett flaskställ!). Men energin höll inte jättelänge till och sista milen var väldigt jobbig. Kom till jobbet med precis 4 timmar på klockan och strax över 10 mil, vilket ändå var godkänt. Åt inget förutom lite när jag hämtade ryggsäcken, vilket kanske var lite dumt, men behöver vänja kroppen att gå på resurserna.

I tisdags blev det ett snabbt gympass med fokus på överkropp.

3x12 reps stående rodd (50kg)
3x12 reps Good Morning (40kg)
3x12 reps bänkpress (50kg)
3x16 reps rygglyft (15kg)
3x10 reps dips

Sedan fick lite core-övningar avsluta passet.

I onsdags blev det en tur upp till velodromen för att cykla runt ett par timmar tillsammans med Isak. Vi var ensamma vilket var väldigt skönt men också riktigt jobbigt.

5 stycken set med 6 minutare på tröskel och 2 minuter vila mellan tog ut sin rätt i lungor och ben.
Sedan körde vi tre set med 5 stycken enminutare på strax över tröskel vilket också var otroligt jobbigt. Avslutade efteråt med 10 minuter plankan, ryggplankan och sidoplankan.

Idag blir det vila och lite skruvande och ställa in nya hojen rätt, för tänkte åka till Norrtälje imorgon och köra ett TT hos Gunnar Töjren. Kan bli skoj och riktigt kallt! Får se hur formen blir och kommer förmodligen behöva ställa in cykeln mer och mer där också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar