onsdag 18 januari 2017

Första testet av Specialized Epic FSR

Hallå!

Träningen de senaste veckorna har flytit på bra med både gym, cykling och TC på hemmaplan, men även ett par svängar upp till Falun för velodrom och skidåkning. Känns som om det går åt rätt håll.

Cyklingen utomhus har för det mesta skett till och från jobbet på helgerna, perfekt med strax över 6 mil tur och retur, så får in runt 13-14 mil på helgerna. har fått sällskap av Tommy och Andreas två söndagar i rad på vägen till jobbet, vilket varit uppskattat. Har varit riktigt kallt på helgerna senast, upp mot -14 grader. Trots det har jag klarat mig fint från att frysa.

På gymmet har det blivit både ben och överkropp, och oavsett pass kör jag alltid bål efteråt. Har haft en stark känsla där också, speciellt på benpassen då jag aldrig varit pigg i benen när jag kört men ändå gått bra.

TC passen då. Alltid jobbigt att köra TC då jag alltid kör intervaller. Har blivit både längre tröskelintervaller (2x20min & 3x10min) samt kortare (10x1min/30sek vila). Oavsett är det brutalt jobbigt och svettigt. Har dock gjort ett eget träningsrum här hemma nu, så det är grymt skönt.

Sen var det Faluturen senast där jag och Isak körde velodrom sedan mötte upp Ida och Linus för lite skejtande på Lugnet. På velon körde vi först 4km test, vilket gick skit för oss båda, sedan 4x4min/2min vila i banan. Bättre känsla för oss båda på dem, vilket var lite positivt. På eftermiddagen mötte vi upp Ida och Linus för skidåkning på Lugnet. Det var riktigt kul att köra, ca 1:30 var vi ute och harvade i 25km. Lagom.

Idag var jag ute och testade min nya Specialized Epic FSR vid XCO banan vid Lånsta. En riktigt rolig bana faktiskt. Var en del snö på sina ställen, men kom runt med ett par fotnedsättningar per varv pga snön. Körde runt och testade cykeln i 5 varv, och jag är riktigt nöjd med den redan! Väldigt styv och rapp och var positivt överraskad av brainsystemet. Har aldrig kört brain förut och varit lite skeptisk mot det, men det fungerade kanon. Märkte ingen skillnad med eagle-kassetten mot xx1 då jag aldrig fick tillfälle att använda lättaste växeln. Tillfälle kommer jag väl dock få på Cypern om en månad.

Allt som allt riktigt nöjd med cykeln och det kändes inte som om det var första gången jag körde den, trots att det var det. Vi kommer nog bli ännu bättre vänner än vad vi redan är.



Imorgon blir det en dagstur till Falun igen för velodrom och skidåkning. Blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar