måndag 10 april 2017

Sa Calobra

Halloj.

Ytterligare ett par dagar har passerat här nere och det har varit sol och klarblå himmel varje dag. Perfekt. Gårdagen spenderades i sadeln bort mot Col de Femenia där det var fri fart. Isak, Pär, Fredrik och Niclas drog iväg och jag hängde på men låg lite över tröskel så jag släppte så jag inte skulle spränga mig, detsamma gjorde Fredrik. Vi jobbade bra tillsammans på min tröskel, sen kom Jonathan ikapp och hjälpte till ett tag innan han släppte igen. Kom upp på 20:49 med en medelpuls på exakt tröskeln vilket får vara dugligt. Sedan fortsatte vi milen bort till Sa Calobra och körde utför de 9,4 kilometerna som backen är.

Gårdagen var egentligen bara en rekningsrunda inför det riktiga testet som går av stapeln imorgon. Man fick maxa om man ville, men jag ville spara mig till det riktiga testet. Jag, Isak och Pär startade rätt lugnt, men trots det var benen trötta. Låg lite under tröskel ett tag men sedan låg jag runt tröskeln. Pär tappade lite på ett plattare parti i början för han hade fått batteritorsk i växlarna så han fick köra singlespeed. Jag och Isak malde på men sen kom Pär ikapp igen. Vi drog lite var men när det var ca 4km kvar fick Pär feeling med sin enda växel och ökade på. Isak hängde på men jag låg kvar på min tröskel. Var riktigt sliten ändå. Med ca 1,5km kvar fick jag syn på Torbjörn ca 45sekunder fram, så jag försökte öka lite för att hinna ikapp. Gick verkligen på benens max då men pulsen ville inte upp mer än 7-8 slag över tröskeln. Med 250 meter kvar kom jag ifatt och gick om och kom upp på tiden 33:34, vilket känns okej men kan nog kapa en bra del när det verkligen gäller och med bättre ben.

Rullade vidare hemåt med ett fikastopp på samma ställe som dagen innan, på toppen av Col de sa Batalla. rullade (87,6km/h i max) sedan nerför backen och körde Sa Pobla hem igen. 116km och 2064höjdmeter på 4:23h. Efter det blev det en del solande och sedan spa här på hotellet, vilket var vääääldigt välbehövligt.




Idag var det vilodag/återhämtningscykling på schemat, ca 100km med 200hm och fika. Vi tyckte det lät lite långt för återhämtningssyfte, oavsett om vi tog det lugnt. Så jag, Pär och Isak stack ut och sprang en 3km innan frukost, sedan en kortare runda på 55km med fika efteråt. Riktigt fin runda ändå och balsam för både kropp och själ. Hann hem i tid för att steka i solen framför poolen en timme innan det var dags för lite gym och core en kort stund innan spa igen. riktigt skönt.

Imorgon hoppas jag på bra ben uppför Sa Calobra. Drömmen skulle vara under 31 minuter men mellan 31-32 är accepterat.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar