tisdag 10 januari 2023

"Sport Science" PODCAST-Spellista på Spotify

 Hej!

Efter mitt inlägg om topp 10 podcasts 2022 som blev väldigt uppskattat kom jag på tanken att dela med mig av en spellista på Spotify, där jag samlar och adderar podd-avsnitt som har kopplingen till träning- och tävlingslära. Samtliga topp 10 podcasts finns på listan. 

Jag har döpt den till "Sport Science" och är du intresserad kan du hitta och följa den Här på Spotify. Den är för tillfället 54 avsnitt lång, så ni har att lyssna på.


Återkommande podcasts som dyker upp i listan är:

- The Real Science of Sports Podcasts
- Ask A Cycling Coach Podcast
- Tyngre Träningssnack
- The Science of Getting Faster Podcast
- On Coaching 
- TrainingPeaks CoachCast
- Tyngre Rubriker

Utöver dessa som har flertalet avsnitt i listan tillkommer olika handplockade avsnitt av podcasts jag inte följer kontinuerligt.

____________________

För den ännu mer nördiga inom träningslära har jag ännu en spellista som jag kallar "Sport Science Preview". Där adderar jag podcast-avsnitt som jag kanske lyssnat på sporadiskt, alternativt sådana jag inte lyssnat på ännu men som enligt rubriken och/eller avsnittsbeskrivningen har potential att hamna i "Sport Science"-listan. Även denna lista är öppen på Spotify och finns att följa HÄR




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar