onsdag 30 augusti 2023

Poddlista - Sport Science

 Hej!

I januari publicerade jag ett inlägg om en poddlista på Spotify där jag samlar många bra och intressanta Podcasts inom området Sport Science. Spellistan blev snabbt väldigt uppskattad och flertalet började prenumerera på den. Jag vill bara säga att jag uppdaterar spellistan kontinuerligt och om du är intresserad av Sport Science rekommenderar jag verkligen att följa den på Spotify.

I spellistan adderar jag informativa poddavsnitt med samma röda tråd - Sport Science. Vissa avsnitt är ren forskning medan andra är intressanta diskussionsavsnitt.

Podcasts som återkommande tar plats i listan är:

- The Real Science of Sport Podcasts med Ross Tucker och Mike Finch

Magness and Marcus On Coaching med Steve Magness och John Marcus

- Science of Getting Faster Podcast med TrainerRoad

- TrainingPeaks CoachCast med TrainingPeaks/Dirk Friel

Fast Talk med Fast Talk Labs


_______________________________________

För den ännu mer nördiga inom träningslära har jag ytterligare en spellista som jag kallar "Sport Science Preview". Där adderar jag podcast-avsnitt som jag kanske lyssnat på sporadiskt, alternativt sådana jag inte lyssnat på ännu men som enligt rubriken och/eller avsnittsbeskrivningen har potential att hamna i "Sport Science"-listan. även denna lista är öppen på Spotify och går att hitta HÄR:


Har ni tips eller ideér på poddavsnitt (eller Podcasts) ni anser hör hemma i någon av spellistorna får ni gärna länka till avsnittet i kommentarerna nedan, så ska jag lyssna på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar