onsdag 23 maj 2012

Andra vinsten i rad!

Idag den 23 Maj var det deltävling 3 i Västmanlands-Cup i Norberg. Det var verkligen varmt ute och det fanns inte en tanke på att inte köra med shorts och t-shirt. Jag körde tre varv som uppvärmning, med det var bara en 1,8 km bana haha! Vi skulle köra 3 varv på tävlingen också, så det var bara att gå ut fullt från start.

Jag fick en dålig start, låg väl ungefär 5:a, fast vi startade ju med p15-16 och 17+ också. Så trea i min klass. Efter ett par hundra meter var det en rejäl lösgrusbacke uppför. Jag låg fortfarande trea bakom Edwin och Alvin Bauer. Jag såg att Edwin hade fått en lucka på ett par meter till Alvin, så jag körde om honom och körde upp till Edwin. Men jag hade en bra fart så ville inte sakta ner, så jag körde om Edwin också. Jag trodde att han skulle lägga rygg på mig, men han tappade direkt. Det var ju bra för mig.

Det fanns en liten raksträcka som man kunde passa på att dricka på, och efter det så kom den andra och sista backen på banan. Den var inte lika jobbig som den första, och jag körde fullt ut uppför den. Jag kollade bak och såg en kille från 15-16 inte så långt bakom mig och jag lät honom komma och lägga rygg på mig.

Andra och varvet var väl ungefär lika dramatiskt som det första, bara att jag drog ifrån Edwin lite mer. På tredje varvet släppte jag förbi André som kör i p15-16 och lät han komma imål före mig.

Jag är nöjd med loppet och ökar min ledning i Västmanlands-Cup. Första deltävlingen i Fagersta, LVG, vann jag, andra, i Kungsör, kom jag tvåa bakom Edwin, så jag är glad att jag vann igen, andra tävlingen i rad nu! Är i form iår!!

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar