torsdag 9 januari 2014

Brutalpass...

Hej!
Igår vilade jag, det var behövligt efter flera träningsdagar i rad och första skoldagen. Idag körde vi ett brutalt pass, lagtempo-intervaller. När det är plusgrader och kör på en blöt grusväg så går det som ni säkert vet, skittungt. Så var det idag. Och jag hade min vinterhoj med 314 dubb per däck, dvs 628 stycken totalt. Det var riktigt jobbigt. Men det var ett behövligt och kul pass, och pastan efteråt var gudomlig.

Fem stycken intervaller körde vi, ca 5 min på varje. Tre av dem var på asfalt och två på grusväg. När vi var klara med intervallerna tog vi en omväg till Falun, ännu mer grusväg och en brutalt jobbig backe. Det tog mellan 5-10 min uppför backen, som såklart också var på grusväg så man sjönk ner ett par cm i marken.



Det roligaste på passet var när det kom ca 20 meter blank is på vägen. Alla körde jätteförsiktigt förutom jag som körde förbi allihopa.

En annan kul grej som hände i slutet av passet, när vi hade kört länge på den där grusvägen. Då sa Kloo när vi såg ett hus och några lampor "Äntligen i civilisationen!" då kom Hannes med detta: "Nej, vi är ju fortfarande i Dalarna..." på sin Jönköpings-dialekt.

Jag landade hemma efter 2:25 timmar och 46 km, med en snittpuls på 70 % av max.

Pasta-carbonaran satt riktigt fint efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar